کارت مایفر چیست و چه مزایایی دارد؟
نوشته شده توسط : آرزو

کارت مایفر مطابق با ISO/IEC 14443 است، یک استاندارد بین المللی چهار بخشی برای کارت های هوشمند بدون تماس که با فرکانس 13.56 مگاهرتز در مجاورت آنتن خواننده کار می کنند. درست مانند سایر کارت‌های مدار مجتمع مجاورتی (PICC)، کارت‌های Mifare تقریباً در 5 آنتن خواننده کار می‌کنند.

 

مکانیزم عمل مایفر چگونه است؟

Mifare ها معمولاً دو بخش دارند، یک آنتن برای ارسال و دریافت اطلاعات (به شکل سیگنال) و یک مدار مجتمع (IC) که اطلاعات را پردازش و ذخیره می کند. آی سی حاوی حافظه ای است که به بخش ها و بلوک هایی با مکانیسم های امنیتی برای کنترل دسترسی تقسیم می شود. کاربر باید تگ Mifare را در نزدیکی Mifare reader نشان دهد، فاصله ای که بیش از 10 سانتی متر نباشد. یک ارتباط بین کارت و خواننده برقرار می شود، سپس کارت کدی را ارسال می کند که نوع کارت انتخاب شده را مشخص می کند. ارتباط بین کارت و خواننده از طریق رمزگذاری بسیار امن است.

 

کارت های مایفر چقدر امن هستند؟

  • - کارت های Mifare از 3 پاس امنیتی استفاده می کنند که حملات رله را خنثی می کند
  • - دسترسی به داده ها در هر بخش با یک کلید 48 بیتی محافظت می شود
  • - انتقال بین تراشه Mifare و خواننده رمزگذاری شده است
  • کارت هوشمند مایفر تحت تأثیر عوامل محیطی سخت مانند گرد و غبار قرار نمی گیرد

 

انواع کارت هوشمند مایفر

NXP MIFARE Classic 1k

 تراشه MIFARE اصلی با EEPROM 1024 بایت و گزینه های UID 4 بایت / 7 بایت. در برنامه های ساده بلیط فروشی، وفاداری، آموزش و کنترل دسترسی استفاده می شود.

 

NXP MIFARE Classic EV1 1k

جایگزینی با NXP MIFARE Classic 1k اصلی، نسخه جدیدتر EV1 کاملاً عقب است. سازگار با تمام سیستم‌های MIFARE Classic 1k و دارای امضای دیجیتالی برای اطمینان از اینکه تراشه یک محصول NXP واقعی است.

 

NXP MIFARE Classic 4k

تراشه MIFARE اصلی با 4096 بایت EEPROM و گزینه های UID 4 بایت / 7 بایت. در برنامه های ساده بلیط فروشی، وفاداری، آموزش و کنترل دسترسی استفاده می شود.

 

NXP MIFARE Classic EV1 4k

جایگزینی با NXP MIFARE Classic 4k اصلی، نسخه جدیدتر EV1 کاملاً با تمام سیستم‌های MIFARE Classic 4k سازگار است و دارای امضای دیجیتالی است تا اطمینان حاصل شود که تراشه یک محصول NXP واقعی است.

 

NXP MIFARE Ultralight

تراشه MIFARE با EEPROM 64 بایت، منطقه OTP قابل تعریف 32 بیتی و UID 7 بایتی. در بلیط های حمل و نقل یکبار مصرف، بلیط رویداد، و برنامه های وفاداری استفاده می شود.

 

NXP MIFARE Ultralight EV1

جایگزینی با NXP MIFARE Ultralight اصلی، نسخه جدیدتر EV1 کاملاً با تمام سیستم های MIFARE Ultralight سازگار است و دارای امضای دیجیتالی است تا اطمینان حاصل شود که تراشه یک محصول NXP واقعی است.

 

NXP MIFARE Ultralight C

تراشه MIFARE با EEPROM 192 بایت، منطقه OTP قابل تعریف 32 بیت و UID 7 بایت. UL-C از استاندارد Ultralight ایمن تر است زیرا دارای احراز هویت 3DES است که می تواند برای ایمن کردن بخش های حافظه کاربر از نوشتن یا خواندن/نوشتن با یک کلید 128 بیتی استفاده شود. در بلیط های حمل و نقل یکبار مصرف، بلیط رویداد، وفاداری و برنامه های پیش پرداخت استفاده می شود.

 

NXP MIFARE Mini

تراشه MIFARE با 320 بایت EEPROM و گزینه های UID 4 بایت / 7 بایت. در برنامه‌هایی استفاده می‌شود که زمان تراکنش سریع مهم‌تر از اندازه حافظه بزرگ است، مانند حمل‌ونقل عمومی، بلیط رویداد، و بازی/وفاداری.

 

MIFARE Plus S

مخفف "Slim" و نسخه سبک وزن پلاس است. این برنامه انتقالی کم‌هزینه و ساده از MIFARE Classic را ارائه می‌کند و از سطح امنیت 2 یا "بررسی نزدیکی" فقط با پشتیبانی جزئی از طرح "کارت مجازی" پشتیبانی نمی‌کند.

 

MIFARE Plus X

مخفف "eXpert" و نسخه با ویژگی کامل است که کل مجموعه ارتقاهای امنیتی Plus را ارائه می دهد و انعطاف پذیری بیشتری برای بهینه سازی جریان فرمان برای سرعت و محرمانه بودن ارائه می دهد.

 

NXP MIFARE DESFire EV1 4k

تراشه DESFire EV1 با 4096 بایت EEPROM و سیستم فایل انعطاف‌پذیر، از جمله مکانیزم پشتیبان‌گیری خودکار و شناسه تصادفی اختیاری.

 

NXP MIFARE DESFire EV1 8k

تراشه DESFire EV1 با 8192 بایت EEPROM و سیستم فایل انعطاف‌پذیر، از جمله مکانیزم پشتیبان‌گیری خودکار و شناسه تصادفی اختیاری.

 

مزایای کارت Mifare

تراکنش های با سرعت بالا

محدوده خواندن تا 10 سانتی متر، راحتی تجربه لمس و رفتن را برای کاربران افزایش می دهد.

 

افزایش امنیت

رمزگذاری ایمن در حین انتقال و ذخیره سازی اطلاعات از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات ذخیره شده روی کارت جلوگیری می کند. این کار کپی کردن کارت Mifare را بسیار دشوار می کند. کارت های Mifare می توانند تا 15 برنامه را مدیریت کنند. بنابراین کاربر برای چندین منظور به کارت های متعدد نیاز ندارد، یک کارت می تواند به طور موثر تمام برنامه های او را مدیریت کند.

 

افزایش کارایی و کاهش هزینه

افزایش توان عملیاتی با کاهش زمان خروج، کاهش هزینه های رسیدگی و پردازش پول نقد.

 

رابط چندگانه

کارت های Mifare از رابط غیر تماسی و تماسی پشتیبانی می کنند و راحتی نهایی رابط دو را به کاربر می دهند.

 

بهبود تجربه مشتری

ساده کردن خریدها، افزایش راحتی مشتری

 

حوزه های کاربردی کارت های Mifare

فروش بلیط رویداد

به طور گسترده در رویدادهای بلیط فروشی استفاده می شود، دسترسی به استادیوم ها، نمایشگاه ها و پارک های تفریحی را فراهم می کند. به عنوان مثال، کارت های Mifare Ultralight در رویدادهایی مانند جام جهانی فوتبال استفاده شده است.

 

حمل و نقل عمومی

بخش حمل و نقل واقعاً با کارت های Mifare متحول شده است. گردشگران به دلیل قابلیت چندکاربردی خود می توانند به راحتی بلیط مقاصد مختلف خریداری کنند یا به خدمات حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند.

 

وفاداری

کارت، کاربران می توانند با استفاده مداوم از این کارت ها برای اهداف پرداخت، امتیاز و تخفیف کسب کنند. سپس امتیازات وفاداری را می توان برای کسب درآمد و هزینه آفلاین جمع آوری و در کارت ذخیره کرد.

 

کارت دسترسی

کارت‌های Mifare ممکن است دارای نشان‌های کارمند ایمن برای دسترسی راحت و ایمن به محل کار باشند. رمزهای عبور را در کارت ذخیره کنید و به کاربر اجازه دسترسی مجاز تضمین شده به اطلاعات مصرف کننده و شرکت را می دهد. دسترسی منطقی نیز امکان پذیر است و به کاربر امکان دسترسی ایمن به شبکه های کامپیوتری، فایل های داده و نرم افزار را می دهد.

 

بازی

سازگاری NFC با دستگاه‌های دارای NFC، دارنده کارت را قادر می‌سازد تا به طور یکپارچه اطلاعاتی مانند داده‌های بازی را بین کارت و دستگاه ادغام و تبادل کند. بنابراین امتیازات، امتیازات و شخصیت های بازی به طور ایمن در کارت ذخیره می شوند.

 

به دلیل کاهش زمان تراکنش، حداقل شانس کلاهبرداری و افزایش امنیت، کارت های Mifare در برنامه های حمل و نقل اهمیت بیشتری پیدا کرده اند و به سرعت مورد توجه آژانس ها و انجمن های پرداخت مالی بیشتری در سراسر جهان قرار گرفته اند.

پرینت پلاست دارای 30 سال تجربه در زمینه تولید کارت پلاستیک است. برای راه حل های سفارشی ما با ما تماس بگیرید.

منبع مقاله

 





:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: